head


En tværkirkelig forening / A cross-church association
(Tidligere / Previous: Full Gospel Business Mens Fellowship International in Denmark)
(Tidligere / Previous: www.fgbmfi.dk )

Vi overholder EU's persondatalovgivning / We comply with EU personal data law
KLIK HER for yderlige oplysninger (Link to information - Only in Danish)


Full Gospel Business's Facebookside KLIK HER

Forside
Forside Møder og
arrangementer
Opdateret 
d. 26.03. 2024
Hvem vi er
og links
Opdateret 
29.04. 2021
Lands-
og afd.'s
ledelser

pr. .Sept. 2020
Kvindelige
medlemmer

Opdateret
08.09. 2017
Vidnesbyrd 
Opdateret
21.01. 2024
Ny udgave
Børge & Gerda


Vidnesbyrd
på videoer
Opdateret
16.03. 2024

Video med 
Michael Garnfeldt:
Hvordan man realiserer visioner fra Gud
Vidnes-
byrd-
bladet
"Voice
"
Vidnes-
byrd

DVD salg
Opdateret
29.09. 2018
"Nødråbet"
Et poetisk
digt 
Støt os
evt. også med
skattefradrag
Befri
fanger
Regnskaber
Nyhedsbreve
Referater

Opdateret
01.01. 2024
Vor vision
og formål
Et personligt
møde med
Jesus
Kristne
forretninger

Opdateret
29.07. 2020
Bøger og
matrialer
Opdateret
29.01. 2024
Ny bog
Tilbage
fra døden
Opdateret
20.10. 2018
Dom og
frelse
Massakren
i Armenien
Opdateret 
08.05. 2015
Who
we are

Tjek denne side, der henvender sig til evangelister.
Evangeliser Nu Danmark
En arbejdsgruppe under Full Gospel Business i Danmark

VIDNESBYRD FRA VOICE-BLADET

På dansk
Børge Laustsen
Mirakel reddede vores familie
På norsk
Børge Laustsen
Vår familie blev reddet av et mirakel
På svenska
Börge Laustsen
Mirakel räddade 
vår
familje
In English
Boerge Laustsen
Miracle saved
our familie
Oluf Borremark
 Fra storbyens slum til et liv
 i frihed
Phil Cooke
Indflydelse i Hollywood
Bjarne Kjær
Kaldet blev til
sidst fulgt
Vejen til et nyt liv
Per Kauczki
fra sangduen
Lis og Per
Freddy Hansen
Dyre lærepenge
 
Sigvard Wallenberg
Stifteren af Skandinavisk
Børnemission
Mirakel reddede vores familie!
(Den korte udgave)
(Se også den fulde, lange og detalierede udgave KLIK HER )
Børge Laustsen 
Landsformand for FGB-DK (Full Gospel Business - Danmark)

og Gerda Elmstrøm
Dette vidnesbyrd findes
også som folder
på både dansk, norsk og engelsk.
president@fullgospel.dk
  for at bestille den
pr. email til webmaster

Familien fik et nyt liv, som startede med at Børge fandt Jesus og fik et kald fra Gud, og det hidsige temperament forsvandt. Når Børge selv skal sige det, var han i mange år ikke særlig rar at omgås – Han synes faktisk selv, at han var “et rigtig dumt svin". Men der må være noget om, at Børge ikke altid har været lige sød og rar, for hans hustru Gerda gik fra ham efter mange års ægteskab, fordi hun ikke længere kunne holde ham ud, og familien blev splittet - endda to gange..

Men så greb Gud ind.

Og hvad var det egentlig, som havde gjort Børge så uudholdelig.

Et udsvævende liv.

Børge og Gerda har været sammen siden 1969 og levede et udsvævende liv med druk, fester, værtshuse, danse-steder, fri sex men dog ikke stoffer. De flyttede i 1980 fra Aarhus til Ishøj, hvor de fandt en god nabo og veninde.I ca. 1987 fandt veninden en mand, der havde en filosofi,der var en blanding af østens religioner, frimurerri, kristen vranglære, gnostikisme, kollektivisme og meget mere. Dette fik han påduttet de andre, og det endte med, at de alle flyttede sammen i deres lejlighed - fire voksne og fire børn. Der var druk og sex, men også, især mellem manden og Børge, store skænderier om tolkningen af bibelen, for de kendte begge udmærket bibelen. Til sidst blev de store op -og nedture for meget for Gerda og Børge, så de flyttede tilbage til deres egen bolig, som de heldigvis havde beholdt. De beholdte dog venskabet.

Det første brud og noget guddommeligt

I disse år havde Børge udviklet sig til en aggressiv og til tider ubehagelig person. Til sidst blev Børge smidt ud af Gerda, og vennerne hjalp til, og han flyttede til Greve.En aften, inden han skulle sove, fik Børge en frygtelig tanke: “Det er de andres skyld, de forstår mig ikke. Nu tager jeg et gevær og skyder dem alle sammen; Gerda, vennerne og børnene”. Han blev så forskrækket over disse tanker, at han udbrød: ”Gud, hvis du eksisterer, så hjælp mig, og jeg vil være din for altid”. Han begyndte at gå i Karlslunde Strandkirke, hvor han en dag under salmesangen kunne mærke noget vidunderligt guddom- meligt komme oppefra og nedover ham. Derefter begyndte han at ændre sig, og det mærkede Gerda, og Børge flyttede hjem igen. De fandt en frikirke (CityKirken Ishøj/Taastrup), men det sagde dem ikke rigtig noget, så de droppede ud igen.

Det andet brud

Men ganske langsomt gled Børge tilbage til at blive ubehagelig og Gerda blev bange for ham. Denne gang i 1994 flyttede Gerda ud, og tog til Jylland med den yngste søn,og Børge blev i lejligheden med den ældste søn.Så sad Børge dér endnu engang - Hvad nu?

Råb til mig på nødens dag, så vil 
jeg udfri dig, og du skal ære mig.
Salme 50 vers 15

Frelsen

Ja, hvad nu? Han var blevet overbevist om, at han under samværet med det andet par, havde fået tildraget sig nogle dæmoner, så dem forsøgte han at drive ud i egen kraft, men uden held. Han kom i tanke om det vidunderlige, som han oplevede i Karlslunde Strandkirke - Dette måtte han da kunne finde igen, så han begyndte at sidde og repetere forskellige skriftsteder fra bibelen. Bl.a. disse “Alt formår jeg i Ham, der giver mig kraft” Filipperne. 4:13 “Kraften kommer fra Gud” Apostlernes gerninger 1:8 “Jeg er et Guds barn” Johannes. 1:12-13 osv. Pludselig en dag skete det - Dette vidunderlige guddom- melige kom ned over ham igen. Han sprang op og udbrød: “Yes, så er det rigtig, det der med Gud og Jesus.” Han besluttede at tage ud til CityKirken i Taastrup den første søndag i september 1994. Der fulgte han intens med i lovsangene og prædiken, og da han fik nadveren tænkte han: “Ja Jesus, du eksisterer, og jeg er din”. Så væltede Guds kraft ned over ham, og han gik vaklende som beruset op til forbøn. Apostlernes gerninger 2:1-4. Denne kraft kunne mange gange siden komme jævnligt og det på de mest ubelejlige tidspunkter, også på arbejde, som Børge hele tiden have beholdt. Han lærte også ud fra bibelen at tilgive. Hver gang han skulle sove, bad han fadervor og tilgav i Jesus navn alle dem, han kunne komme i tanke om, som han mente, havde gjort ham ondt. Matthæus 5:44 & 6:9-15 & 18:21-22 +flere.

Kampen

Men Satan og hans dæmoner ville ikke sådan lige give op og slippe ham. Han fik tit mareridt og kunne vågne op ved at dæmoner førsøgte at trænge ind i ham, ja, det kunne han mærke ganske fysisk. Men så brusede kraften/Helligånden op i ham til beskyttelse. En nat drømte han, at den falske lære, som han var udsat for, den prædikede han i kirken og menigheden lyttede interesseret til det. Pludselig kunne hanføle, at han ligesom blev trukket væk og bagud mod mørket: “Nej, nej” udbrød han “nu gik det lige så godt. De lytter jo”. Så så han to engle, hvoraf den ene sagde til den anden: “Du er jo Helligånden. Flyv ned og red ham”. Børge vågnede ved, at hans krop blev fyldt op med en vid- underlig kraft, og havde en følelse af, at der var blevet udkæmpet en kamp inde i ham, og han sagde: “Hvem vandt. var det dig Jesus, der vandt”. Han blev fyldt endnu mere op - næsten som om kroppen voksede, og hver gang han takkede Jesus, blev han fyldt mere op, og til sidst faldt han glad og lykkelig i søvn.
Derefter gik det hurtig fremad, og han slap af med al det ubehagelige og holdt endda helt automatisk op med at bande, noget som han ellers havde gjort meget. Der ud over blev han meget bevidst om ikke længere at gøre forkerte og ulovlige ting. F.eks. at arbejde sort, købe smuglervarer, hverken snyde i skat eller andre, lyve dvs. altid være ærlig, køre for stærkt i bil osv. osv. og hvis han bliver fristet til det, ja, så skal Helligånden på en kærlig måde nok minde ham om, at det er forkert. Ja, fristelserne er der stadigvæk, men det er blevet meget lettere ikke at dumpe i, og dumper man i, så er det meget lettere at sige undskyld til Gud og stoppe det. 
Satans angreb og mareridtene ophørte gradvis, og han har aldrig haft mareridt siden. Åndsvage drømme, ja, men ingen mareridt. 
(Alt dette holder stadig her i år 2023)
Da den ældste søn opdagede den forvandling, der var sket med hans far, og at det var ægte, så blev han også omvendt.Børge fik sig en ny kæreste, men det holdt ikke, og efter det brud i 1996 opdagede han, at han stadig elskede Gerda og begyndte at bede for hende; at hun må blive omvendt og vende hjem igen. Menigheden og andre venner bakkede op om den bøn. I hele to år.

Gud formår at gøre mere for dig, 
end du overhovedet kan forestille dig.

(En lettere omskrivning af Efeserne 3,20)
(Alle skriftsteder i dette vidnesbyrd er
fra den autoriserede bibel af 1993)

Gerda

Gerda var i mellemtiden flyttet sammen med en kæreste på Djursland. Det gik godt i starten, men da Gerda egentligt hele livet havde troet på Gud, forsøgte hun at tale med ham om det - Uden held. Derimod blev han jaloux og begyndte at kontrollerer Gerda i alt af frygt for at miste hende. De forhold synes den ældste søn ikke, at lillebror skulle leve under, så han tog i 1996 over til Djusland og kidnappede lillebror - Sikke en ballade, men det endte med, at lillebror blev hos far. Hjemme i Ishøj opdagede lillebror, hvad der var sket med far og storebror, så han blev også omvendt.I 1998 skulle Børge og drengene på bibelcamping i Mariager på cykel og rulleskøjter, og tog forbi moderen. Sønnerne forsøgte at overtale moderen til at tage med på campen, men det afslog hun.Børge og drengene blev velinstalleret på campen i deres telt. Næste dag regnede det meget, men ved middagstid kom solen, og Børge stod udenfor og nød vejret. Pludselig så han en velkendt skikkelse komme trækkende med en cykel, drivvåd og lignede en druknet mus.

Gerdas vej til frelsen

Da Børge og dregene tog afsted, begyndte Gerda at tænke sig om og fandt ud af, at det her, det går ikke mere. Hun ville stikke af. Dagen efter tog hun sin gamle slidte cykel, som ikke var blevet brugt i flere år, samt nogle få ejendele, hvorefter hun satte kurs mod Mariager i øsende regnvejr. Hun havde haft et arbejde, hvor hendes ene arm var blevet meget dårlig, så hun bad undervejs til Gud om, at både cyklen og armen ville holde. Hver gang hun hørte en bil komme bagfra, skjulte hun sig i en grøft, for hun var bange for, at det var kæresten, der kom for at hente hende tilbage. Men det gik godt; Cyklen holdt, og Gud helbredte hendes arm undervejs. Da hun ankom til lejren, drivende våd, godt træt og slæbende med sin cykel, mødte der hende et uforglemmeligt syn. Hun så Børge stå ligesom ventende på hende. Han så glad ud og havde et mildt udtryk. Efter at havde hilst på hinanden tænkte hun; ”Hvilken forandring, der er sket med ham, hvordan er det muligt?”Selv om alt var optaget på højskolen, var hun så heldig at få et værelse pga. et afbud, og der blev hun installeret.

De deltog i aftenmødet, hvor der var lovsang, prædiken og en stemning på en måde, som Gerda aldrig havde oplevet før, hverken i den baptistkirke, hun havde oplevet i sin barndom og heller ikke senere havde op- levet i folkekirken. Da hun skulle sove, bad hun til Gud om, at hvis det her er rigtig, så skulle Han giver hende et tegn. Hun fik øje på Det Nye Testamente på natbordet, tog den og slog tilfældig op i den. Hun slog op på lignelsen om ”Den fortabte søn.” Lukas 15:11-32. Hun udbrød: ”Jamen, det er jo lige mig. Gud, du har da godt nok humoristisk sans. Det kan man da kalde for et vink med en vognstang”. 
Pludselig blev hun fyldt op af noget særdeles vidunderligt, og hun følte, at hun svævede en meter over sengen. Om hun rent faktisk svævede, eller om det bare var en følelse, kunne hun ikke finde ud af. ..De blev på lejren resten af ugen. Efter lejren skulle storebror tilbage til København, mens Børge og lillebror skulle videre og besøge Børges bror i Nordjylland. Gerda viste ikke rigtig, hvad hun nu skulle, for hun havde intet planlagt; kun bare det at komme væk fra kæresten. Hun besluttede at tage med Børge og lillebror, så de lånte et lille telt, som hun kunne sove i undervejs.

Da de slog teltene op på den første teltplads, og de skul- le sove, hoppede lillebror resolut ind i det lille telt, mens han med et stort grin sagde; ”God naaat far og mor.” Gerda og Børge havde ikke talt om, om de evt. skulle finde sammen igen, men nu blev de tvunget til at sove i det samme telt. Efter familiebesøget og vel ankommet til Ishøj, ville Gerda finde en lejlighed i nærheden, så hun var tæt på børnene, men det endte med, at hun blev der permanent, og i 1999 blev de gift igen. De kalder det for deres ”genbrugsbryllup.” 
Hun både fandt Jesus, blev frelst og havde fået sin ungdoms Børge tilbage.

På et tidspunkt tænkte Gerda, hvad nu med alle de penge, hun havde investeret i hendes og kærestens fælles hus på Djursland? Hvordan får hun dem tilbage? Skulle kæresten bare score dem? Hun gik ind i den stedlige Folkekirke, hvor hun gik i bøn ind for Gud, for at finde ud af, hvad hun skulle gøre. Pludselig sagde Gud til hende: ”Forlad alt, og Jeg vil give dig alt.” Matthæus. 6:24-34. Da viste hun, at hun ikke skulle kræve sin ret, men bare lade kæresten beholde alt, selv om hun havde krav på halvdelen af husets værdi. Gud skulle nu fremover nok sørge for hende. Og det har Han så gjort lige siden, dog uden at gøre dem rige, og de har da også måtte tælle på knapperne en gang imellem.

Kære læser,


Dette korte vidnesbyrd på denne side - Se det som en PDF-fil KLIK HER,

Se også den fulde og detaljerede lange udgave som PDF-fil af dette vidnesbyrd, hvor der står meget mere
  Bla om helbredelser, deres børn, tungetale, engle samt at bede for og hjælpe folk. helbredelser og livet med Gud. KLIK HER,
Både den lange og den korte kan sendes som et lille hæfte, som du kan dele ud.

Du kan kontakte dem på e-mail boergelau@gmail.com  

Her er den Jesus, Gerda og Børge søgte, fandt og stadig holder fast i. (Det er den til venstre) Hvilken Jesus er du evt. blevet præsenteret for? Den til venstre eller den til højre? Hvilken vil du tro på? – Det er kun den Jesus til venstre, der kan hjælpe dig i din situation og samtidig give dig adgang til Himlen hjemme hos Jesus og redde dig fra at komme i Helvedet?

 
Klik på billedet for større læsbar størrelse

                                          Her er der, hvad der skal til:

                                     
PERSONLIGT MØDE MED
                               
          BIBELENS ÆGTE JESUS
 

1. ERKENDELSE: “Alle har jo syndet og mangler herligheden fra Gud”. (Romerne. 3:23) “Gud! vær mig synder nådig!” (Lukas. 18:13). I lyset af Guds ord indses det, at vi er syndere.
2. OMVENDELSE:
Det må blive et oprigtigt ønske at bryde med synden én gang for alle. “Hvis I ikke omvender jer, skal I alle omkomme. “Fat derfor et andet sind og vend om, så jeres synder bliver slettet”. 
(
Apostlernes gerninger. 3:19).
3. BEKENDELSE:
“Herren venter på vor bekendelse af synd, og at vi viser tro. Hvis vi bekender vores synder, er Han trofast og retfærdig, så Han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed”. (1. Johanness. 1:19) ”..når du med din mund bekender Jesus som Herre, og i dit hjerte tror, at Gud opvakte Ham fra de døde, skal du blive frelst”. (Romerne. 10:9) 
4. TRO:
Tro på Jesus fuldbragte værk på korset. “Således elskede Gud verden, at han sendte eneste sin søn, for at dem, der tror på ham, ikke skal fortabes”. (Johannes.3:16-18).  
Den, som tror og bliver døbt, skal blive frelst, men den som er vantro, skal blive fordømt **. (Markus 16.16)
Du må tage imod Jesus Kristus i dit hjerte ved tro og tro at Gud opvakte Ham fra de døde, før du erfarer virkeligheden ved den nye åndelige fødsel i dit liv (Johannes 3:9113)   ”Han kom til sit eget, og Hans egne tog ikke imod Ham. Men alle dem, som tog imod ham, gav Han magt til at blive Guds børn”
  (Johannes 1:9-13)       

Hvis du vil opleve den samme livsforvandling som dem, så tag i mod Jesus i dit hjerte ved tro, før du erfarer virkeligheden ved den nye og åndelige fødsel i dit liv ved at:        

                            FREMSIGE AF HJERTET DENNE ELLER     
                   
           EN LIGNENDE BØN OG BLIV FRELST:

”Kære Jesus, jeg kommer til Dig, som jer er, og jeg beder denne bøn af hjertet: Jeg vender mig til Dig og vælger at tro på, at Du er Guds Søn, at Du sonede min synd på korset og døde der, men at Du opstod igen. Jeg erken-der, at jeg har synd i mit liv, og jeg er oprigtig ked af, at jeg har overtrådt Guds lov. Jeg tror på, at det blod, Du udgød på korset, er det eneste, der kan rense min synd væk igen, og jeg beder Dig om tilgivelse for alt, hvad jeg har gjort forkert i sind, tanke og handling, og jeg vender mig væk fra synden nu og inviterer Dig ind i mit hjerte og fyld mig med din Helligånd. Jeg tilgiver også dem, der har såret mig og frasiger mig det onde og ønsker at følge Dig fra i dag. Jeg beder Dig om, at Du vil rense mig fra min synd og med din helligånd-hjælp hjælpe mig gennem mit liv, så min livsrejse en dag kan ende i Guds rige. Jeg siger tak, fordi Du vil frelse mig. 
Ved din hjælp vil jeg bekende dig for andre mennesker. Amen.”
         (Missionsbefalingen i Matthæus. 28:16-20 og i Markus. 16:15-20)
                                              

                               Når du har bedt denne bøn af hjertet,
så har du foretaget et af de vigtigste skridt for din frelse, men sammen med dette kommer også troens dåb, som den er beskrevet i Bibelen. Det er også vigtigt, at du nu efterfølgende omvender dig fra synden, for ellers er du jo lige vidt og mister det hele igen. Matt. 7:21 siger, at det ikke alle, der siger Herre, Herre til Jesus, der kommer ind i Guds rige, men kun dem der gør Guds vilje. Det er således din opgave nu at holde fast i din beslutning om at følge Jesus. Læs lidt i Bibelen hver dag, Start gerne med Det Nye Testamente, for Det Gamle Testamente kan være lidt tung i starten. Begynd at bede, og lær gennem dette at hente din styrke og visdom fra Gud selv, så er du godt hjulpen i dit liv, samt når du dør, og du bliver hentet til hjem til Guds rige. Dit liv er vigtig. Din rejse starter her. Hvor vil du hen? En rejse - to destinationer – Himmelen eller Helvedet. Vælg den rigtige vej.
Hvis du har bedt denne bøn og besluttet at gøre Guds vilje, så:    
.
                                VELKOMMEN I GUDS FAMILIE
.
Derudover er det også vigtig, at du finder en åndelig kirke, der underviser i den korrekte lære, hvor man læser, som der står, tror, som der står og gør, som der står.
MEN læs og undersøg selv, hvad der står især i ”Det Nye Testamente

                             (Missionsbefalingen i Matthæus. 28:16-20)
Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i 
Faderens og Sønnens og Helligåndens navn,  og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

                                          og i Markus. 16:15-20

Så sagde han til dem: »Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen.  Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes.  Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger,  og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem; de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske.«  

Hvem var og er Jesus?
Klik på billedet til højre for å få større læsbar størrelse (PDF)
..........
For dobbeltsidet print på A5-papir
Egnet som traktat til uddeling
Kan foldes til A6 størrelse
KLIK HER  (PDF)

For dobbeltsidet print på A4-papir (PDF)
2 stk. på hvert ark - Skal klippes / skæres over
KLIK HER 
.................................................................................................... 

Få og brug Gerda og Børge vidnesbyrd
For dobbeltsidig print på A4-papir. 
Egnet som traktat til uddeling
Kan foldes til både A5 og A6 størrelse
KLIK  HER  (PDF)
Anbefaler at den hæftes sammen



  
 Og hvad er det så, man bliver frelst fra - Det er selvfølgelig Helvedet - 
Og hvad bliver man så frelst til - Ud over at få et godt liv sammen med Jesus her på jorden, så er et selvfølgelig også det at komme hjem til Jesus i Himmelen den dag man dør. - 

Læs om det ved at Klikke Her
(Verdensdommen og frelse samt flere 
af Jesus ord)

                       Klik på billedet for større størrelse


Du kan også læse om nogle, der døde, og som så både Himmelen og Helvedet, 
men kom tilbage til livet og kunne berette om det. 
På dansk KLIK HER - på engelsk KLIK HER

Børge er også webmaster for disse websider: www.fullgospel.dkwww.evangeliser.nu og www.gadekirker.dk